Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Kompetansemål

Matematikk 

  • utforske, beskrive og samanlikne eigenskapar ved to- og tredimensjonale figurar ved å bruke vinklar, kantar og hjørne  
  • utforske og beskrive strukturar og mønster i leik og spel 
  • lage algoritmar og uttrykkje dei ved bruk av variablar, vilkår og lykkjer  

Naturfag 

  • bruke tabeller og figurer til å organisere data, lage forklaringer basert på data og presentere funn
  • utforske teknologiske systemer som er satt sammen av ulike deler, og beskrive hvordan delene fungerer og virker sammen

Samfunnsfag 

  • utforske og presentere samfunnsfaglege spørsmål, søkje etter informasjon i ulike kjelder og vurdere kor nyttig informasjonen er til å belyse spørsmåla
  • samtale om reglar og normer for personvern, deling og beskyttelse av informasjon og om kva det vil seie å bruke dømmekraft i digital samhandling

Kroppsøving 

  • lage og bruke kart for å orientere seg i kjent terreng 

Kunst og handverk  

  • gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter 
  • bruke enkle komposisjonsprinsipper i fotografi og digitale verktøy 
  • utforske mangfold i motiver og visuelle uttrykk i kunst fra ulike verdensdeler og lage en digital presentasjon  

Musikk

  • eksperimentere med rytmer, melodier og andre grunnelementer, sette sammen mønstre til komposisjoner, også ved bruk av digitale verktøy, og beskrive arbeidsprosesser og resultater

Norsk  

  • holde muntlige presentasjoner med og uten digitale ressurser 
  • kombinere ulike uttrykksformer i sammensatte tekster